.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عقب ماندگی 8درصدی گیلان در حوزه صنعت

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: استان گیلان از دیدگاه صنعتی هشت درصد از متوسط کشوری عقب است که باید این خلا با برنامه ریزی اصولی برطرف شود.

سید مهدی صادق افزود: در سالهای اولیه انقلاب گیلان به بهانه قطب کشاورزی از متوسط توسعه و رشد صنعتی کشور عقب مانده و امروز برای رسیدن متوسط توسعه صنعتی کشور سرمایه گذاری های زیادی را می طلبد.

وی همچنین ضعف ارتباطات جاده ای را یکی از مهمترین مسائل عدم توسعه یافتگی صنعت گیلان دانست و اظهار داشت: پس از سالیان متمادی اتوبان قزوین، رشت به انزلی هنوز به نتیجه نرسیده و راه آهن گیلان نیز در ابتدای راه است از این رو ارتباطات صنعتی قوی نیازمند ارتباطات جاده اصولی است.

نماینده آستانه اشرفیه در مجلس همچنین بر لزوم توسعه صنایع هایتک و صنایع نوین در گیلان افزود: کمبود زمین یکی از دلایل عدم توسعه یافتگی صنعت در استان است.

وی با اشاره به اینکه در دنیا برای رفع آلودگی و آلاینده های صنعتی راهکارهای موثری پیش بینی شده است، گفت: جلوگیری از توسعه صنعتی به دلیل حفظ محیط زیست راهکار مناسبی نیست بلکه باید برای مهار آلودگی برنامه ریزی راهبردی صورت گیرد.

صادق در ادامه با اعلام اینکه صنعت خودرو بخش اعظمی از اشتغال صنعتی در کشور را به خود اختصاص داده است، یادآور شد: در حال حاضر 25 درصد اشتغال صنعتی کشور مربوط به بحث صنعت خودرو و صنایع وابسته و جانبی است.

وی همچنین با اشاره به عملکرد فعالیتهای انجام شده در آستانه اشرفیه اشاره کرد و افزود: راه اندازی 70 دستگاه پمپاژ برقی برای کشاورزان در زمان خشکسالی جهت بهره برداری ممکن از آب سپید رود، آسفالت 40 کیلومتر جاده روستایی، شن ریزی جاده ای به حجم دو هزار و 500 مترمربع، ارتقای دانشگاه آزاد اسلامی آستانه اشرفیه از مرکز به واحد، اخذ مجوز 10 رشته برای دانشگاه آزاد اسلامی از مهمترین عملکردهاست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم در ادامه توسعه دانشگاه آزاد اسلامی آستانه اشرفیه، پیگیری اتمام ساخت ساختمان دانشگاه پیام نور، اخذ مجوز راه اندازی دانشگاه پیام نور در بندر کیاشهر، ایجاد شعبه دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در منطقه، مجوز دانشگاه غیر انتفاعی به عنوان استاد معین برای راه اندازی رشته های خاص منطقه، ایجاد 15 تخت آی سی یو و سی سی یو در بیمارستان کوثرآستانه اشرفیه، ایجاد واحدهای تخصصی مثل ارولوژی، ارتوپدی، چشم پزشکی در بیمارستان آستانه اشرفیه را از دیگر فعالیتهای انجام شده در این شهرستان عنوان کرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.067 seconds.